Advice har fået kritik af to videoer med journalist Tine Gøtzsche, der interviewede direktør for Sundhedsstyrelsen Søren Brostrøm. Videoerne kostede i alt 135.000 kroner.

Sundhedsstyrelsen har brugt 4,9 millioner kroner på kommunikation under corona

Det har kostet Sundhedsstyrelsen 4,9 millioner kroner at købe kommunikation hos bureauet Advice under coronakrisen.

Det skriver journalisternes fagblad Journalisten, som har fået en aktindsigt i styrelsens udgifter til kommunikationsbureauet.

Advices arbejde for Sundhedsstyrelsen har bl.a. inkluderet udvikling af kampagner og designs, analyser og køb af annoncer.

Hos Advice fortæller partner Thomas Beck Sørensen, at kommunikationsopgaven for Sundhedsstyrelsen har været massiv.

”Det er det vigtigste kommunikation, vi har løst. Det har handlet om at oplyse borgerne om, hvad de skal gøre og ikke gøre, og det har skubbet alt andet i baggrunden både professionelt og privat,” siger Thomas Beck Sørensen til Journalisten.

Undervejs i kommunikationen har Advice fået kritik af to videoer med journalist Tine Gøtzsche, der interviewede direktør for Sundhedsstyrelsen Søren Brostrøm. Videoerne kostede i alt 135.000 kroner.

Sundhedsstyrelsen erkendte selv, at videoerne var mislykkede. Advice erkender i dag også, at videoerne ramte ved siden af.

Tags: corona

Like eller del denne artikel