Skip to main content

Sundhedspolitisk Tidsskrift

Sygehusdirektion fyret

Region Syddanmark har fyret direktionen på Sygehus Sønderjylland efter den sidste måneds kritik og interne problemer.

Administrerende direktør Finn Jensen, lægefaglig direktør Søren Aggestrup og sygeplejefaglig direktør Grete Kirketerp Nielsen fratræder således deres stillinger.

Det skriver dagbladet JyskeVestkysten, der siden slutningen af november har afsløret store interne problemer, som blandt andet har medført at op mod 20 klinikledere er flygtet fra sygehuset siden 2013.

Avisen har også afsløret store arbejdsmiljøproblemer i form af stort arbejdspres og dårligt samarbejde mellem ansatte og ledelse.

Også patienter har lidt under problemerne grundet personalemangel, der blandt andet har medført at vigtige kræftkontroller er blevet udsat og at akutpatienter har måttet sendes til andre sygehuse.