Skip to main content

Sundhedspolitisk Tidsskrift

Per Larsen cyklede i sommer fra Vendsyssel til København for at opleve Springsteen

KULTUR-TEMPERATUR. Det er en stor begivenhed for sundhedsordfører Per Larsen (Kons.), når rocksangeren Bruce Springsteen gæster Danmark. Derfor cyklede han og hustruen tværs over landet for at se Springsteens koncert i Parken og en forestilling i Cirkusrevyen.

Hvilken god kulturoplevelse har du senest haft? 

"Min kone og jeg bor i Vendsyssel og er cyklet til København for at se Bruce Springsteen i Parken denne sommer. Ham har vi fulgt i mange år, og han har en plads i vores musikhjerte. Når han kommer til Danmark, er det en begivenhed. Dagen efter tog vi i Cirkusrevyen, der var virkelig god i år. Der er udskiftning på mange pladser, men vi var fulde af begejstring. Bodil Jørgensen og Merete Mærkedahl er en gevinst for det hold.”

KULTUR-TEMPERATUR

Sundhedspolitisk Tidsskrifts søstersite Sundhedskultur udspørger fremover centrale sundhedsfolk om deres oplevelser med kultur. 

Hvilken bog/film/musik kan du anbefale til familie og venner? 

”Det bliver ikke til så meget af den slags, når man er folketingsmedlem. Dagens timer er fyldte, så jeg har ikke den slags anbefalinger ret ofte. Men da vi havde været i Cirkusrevyen, lavede jeg et opslag på sociale medier, hvor jeg også udtrykte min begejstring.”

Hvilken bog/film/musik vil du anbefale til kolleger, fordi den er relevant for dit fag?

”Jeg havde ’5 pejlemærker for ledelse i fremtidens sundhedsvæsen’ med på ferie. Den kommer godt omkring, og den burde mange folk læse. Ledelse er ufatteligt vigtigt, hvad mangel på sundhedspersonale angår. Ledelsen skal kende sine opgaver, og de største rekrutteringsproblemer er der steder med dårlig ledelse.”

Har du selv forsøgt dig udi det kunstneriske?

”Det må jeg svare nej til. Hvis jeg havde haft tid i tilstrækkeligt omfang, ville jeg gerne have kunnet spille et instrument, eksempelvis klaver. Men det bliver nok ikke.”

Om Per Larsen, 58:

Sundhedsordfører, folketingsmedlem for Det Konservative Folkeparti i Nordjyllands Storkreds, uddannet agrarøkonom.

24 års erfaring som valgt til først amtsrådet i Nordjyllands Amt, byrådet i Hjørring Kommune, regionsrådet i Region Nordjylland og Folketinget 

kultur, kulturtemperatur

Del artikler